Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

Ewidencja środków trwałych za pomocą RFID NAVIGATOR

Anteny UHF do systemu RFID Navigator
Środki trwałe i wyposażenie to kosztowny majątek, który pozostawiony bez nadzoru generuje niekończące się koszty, stając się workiem bez dna w budżecie przedsiębiorstwa.

W jaki sposób zapanujesz nad środkami trwałymi i wyposażeniem?

Pierwszym krokiem jest trwałe oznakowanie każdego posiadanego środka trwałego i wyposażenia. Bez prawidłowego oznakowania ułatwiającego późniejszą identyfikację nie da się go wprowadzić do właściwego rejestru.

Stosujemy w tym celu nowoczesne znaczniki radiowe RFID, które w przeciwieństwie do etykiet z kodem kreskowym lub etykiet QR Code, są znacznie bardziej wytrzymałe, 10x szybsze w odczycie i po prostu wygodniejsze w pracy.

Każde kolejne zdarzenie związane ze środkiem trwałym możesz rejestrować za pomocą czytników zbliżeniowych RFID, bramek rejestrujących RFID lub czytników mobilnych. Dzięki temu będziesz miał bieżący podgląd w programie do zarządzania majątkiem, gdzie i w jakim stanie znajduje się interesujący ich przedmiot.

5 kroków do zarządzania majątkiem z systemem RFID Navigator

Utworzenie w systemie kartotek środków trwałych i wyposażenia. Wprowadzenie lub import danych z systemu ERP lub arkuszy Excel.

Zaprogramowanie znaczników RFID oraz trwałe i bezpieczne oznakowanie posiadanego majątku.

Rozpoczęcie zautomatyzowanego, bezdotykowego nadzoru przy użyciu czytników mobilnych i biurkowych oraz bramek i szaf RFID.

Okresowa szybka inwentaryzacja weryfikująca zgodność stanu i położenia z informacją w kartotece.

Swobodne zarządzanie majątkiem trwałym dzięki dostępowi do pełnych informacji o majątku przedsiębiorstwa – jego położeniu, użytkowniku, stanowisku kosztów MPK i historii operacji.

Co daje oprogramowanie do zarządzania majątkiem i monitorowania firmy?

Mając łatwy dostęp do zawsze aktualnych informacji na temat danego środka trwałego, bez trudu możesz monitorować jego użytkowanie i ostatnie zarejestrowane położenie.

Łatwo znajdziesz niewykorzystany sprzęt i zdublowane zakupy. 

Pracownicy przestaną tracić czas na  poszukiwania potrzebnego im sprzętu i narzędzi pracy i będą mogli niezwłocznie zabrać się do pracy.

Dzięki znacznikom RFID i systemowi RFID Navigator zmienisz sposób okresowej inwentaryzacji, która zajmie przykładowe 3 dni, zamiast 3 tygodni i dostarczy zawsze aktualnych informacji o stanie i lokalizacji majątku.

Zmiana podejścia pracowników do powierzonego im firmowego sprzętu. Mając świadomość, że nad majątkiem czuwa zautomatyzowany system, zaczną go bardziej go szanować.

Czym grozi dalsza praca bez nadzoru nad majątkiem trwałym?

Do słabego wykorzystywania zakupionych wcześniej środków, ponieważ firma nie potrafi zlokalizować swoich zasobów. Prowadzi to do nieuzasadnionych, zdublowanych zakupów.

Zdarza się, że pracownicy pobierają sprzęt, aparaturę, narzędzia, laptopy i porzucają w losowych miejscach, nie odnosząc do właściwej lokalizacji. A nawet “pożyczają” go do domu.

Trudności w odszukaniu potrzebnego wyposażenia prowadzą do martnotrawstawa czasu pracowników, opóźniają produkcję i pracę zakładu.
Bałagan i uczucie nieporządku psuje wizerunek fimy, która przestaje być dobrym miejscem do pracy.

Jeżeli przedsiębiorstwo nie monitoruje swojego majątku, to nawet nie wie ile traci

Nie ma znaczenia czy chodzi o produkcję, budownictwo, urząd, szpital czy hotel. Cyfryzacja, łatwy dostęp do informacji o zasobach to pierwsze ogniwo od którego należy zaczynać budowę nowoczesnego, wydajnego przedsiębiorstwa.

Płynny obieg informacji pozwala specjalistom skoncentrować się wyłącznie na pracy, a kierownictwu wyłącznie na zarządzaniu. Atmosfera porządku i ładu udziela się wszystkim pracownikom, a zwiększona wydajność działań wpływa na terminowość zleceń. Wdrożenie systemu RFID Navigator pozwoli Ci wejść w nową epokę automatyzacji, co korzystnie wpłynie nie tylko na aspekty finansowe, ale zarazem zwiększy Twoją konkurencyjność i poprawi reputację.

System możesz z powodzeniem wykorzystać również do ewidencji sprzętu i wyposażenia, materiałów, czy towarów.

Darmowy e-book 8 schematów wdrożeń RFID

Pobierz e-booka

Zanim opuścisz naszą stronę pobierz bezpłatnego e-booka, w którym znajdziesz 8 sprawdzonych schematów wdrożeń systemów RFID.

Wykorzystaj je w swojej firmie!

Zapytaj o produkt

Wyślij pytanie o dostępność, specyfikację techniczną, zastosowanie lub inne aspekty związane z tym produktem.